close
Job or Ministry  /by Lois J. Lehman

A job is at your choice;
A ministry is at Crist’s call.

In a job you expect to receive;
In a ministry you expect to give.

In a job you give something to get something;
In a ministry you return something
that has already been given to you.

A job depends on your abilities;
A ministry depends on your availability to God.

A job done well brings you praise;
A ministry done well brings honor to Christ.


工作,抑或事奉?  / 文/李曼

工作是自己選擇;
事奉是基督的呼召。

在工作中你希望有所獲取;
在事奉中你希望有所給予。

在工作中你以付出換取收穫;
在事奉中你以恩賜獻出回報。

工作是靠自己的才能;
事奉是靠獻上自己讓主使用。

工作告成得人稱讚;
事奉忠誠基督得榮。

--------------------------------------------------


最近發生一些事  讓我產生很多情緒
難過   錯愕  生氣  憤怒  自責  無奈
但是這些情緒  對事情的發展是無益的

唯有再來到主面前    
求主憐憫及提醒我  
要與所蒙的恩召相稱  
求聖靈常常恩待我  
用說不出的嘆息為我禱告    

我渴慕事奉神  
工作是事奉 
生活是事奉  
與人相處也是事奉    

求主幫忙我  加添我力量  
因為我常常是  
心裡願意   肉體軟弱
事奉不夠多   卻是常常發怒   

再一次來到  全能主的面前  
獻上自己     求主納悅
arrow
arrow
    全站熱搜

    mylohas 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()